هلدینگ مهاجرتی ویستا
AFC با تغییرات جدید لیگ قهرمانان آسیا موافقت کرد
آغاز مسابقات سال ۲۰۲۳ از پاییز

AFC با تغییرات جدید لیگ قهرمانان آسیا موافقت کرد

فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان آسیا از پاییز آغاز می‌شود تا تقویم این رقابت‌ها مطابق با برنامه لیگ برتر کشورمان باشد.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران نیوز/ سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کرد که کمیته اجرایی این کنفدراسیون، تصمیمات کلیدی کمیته مسابقات AFC را درباره مسائل مختلف تأیید کرده است.

به این ترتیب، لیگ قهرمانان آسیا و AFC CUP که پیش از این از بهار تا پاییز برگزار می‌شد، از پاییز تا بهار برگزار خواهد شد و این شیوه از فصل 24-2023 اجرایی می‌شود.

کمیته اجرایی AFC همچنین با پیشنهاد افزایش تعداد بازیکنان خارجی تیم‌ها موافقت کرد. به این ترتیب تیم‌ها به جای 1+3 بازیکن می‌توانند 1+5 (پنج بازیکن از ملیت هر کشور و یک بازیکن آسیایی) خارجی در لیست تیم خود داشته باشند.

همچنین اصل منطقه‌بندی تیم‌ها از دور انتخابی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در رده‌های زیر 17، 20 و 23 سال حذف شد که این قانون هم از سال 2023 اجرا می‌شود.

با توجه به اینکه لیگ برتر ایران از فصل پاییز آغاز می‌شود و بهار سال بعد به پایان می‌رسد، تغییر زمان لیگ قهرمانان آسیا به سود ایران خواهد بود.

 

منبع: تسنیم
EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.